Julen som gick till världshistorien

Om en månad och 2 dagar är det julafton, min favoritdag på året. Den här julen kommer inte bli de andra jularna lik. Den här julen kanske kommer att gå till historien, vem vet. Kanske är det den här julen vi kommer att berätta om för barn och barnbarn. 
 
Det är den första julen i nya huset. den första hos oss. den första julen vi anordnar. Det är den första julen med över 10 personer för mig. 
Herregud, vi blir 19 pers. Bäst att dra ner värmen, annars får väll tanterna kärringskålla... och jag också för den delen. 
 
Det som kan gå till historien är ju att vi ska slå ihop två, till synes, ganska olika jultraditioner. Om man skulle beskriva min släkts jul med några ord skulle de vara: ÄTA - KÄRLEK - ÄTA - JULEFRID - ÄTA - KALLEANKA - ÄTA - JULKLAPPSPEL PÅ SKOJ - MATKOMA. Om man skulle beskriva min sambos jul med några ord (jag har bara varit med en gång, så ta det med en nypa salt): UMGÅS - ÄTA - KÄRLEK - JULKLAPPAR - JULKLAPPSPEL DELUXE LIV ELLER DÖD.
 
Ja, alltså.. det finns ju bara några saker som kan bli lite spännande. Min släkt, ja vi äter hela tiden. Det är det ända vi gör på julen. Visst har det blivit bättre med åren, och så beror det på vem vi är hos, men matkoma kommer man inte undan. Isaks familj äter ju också såklart, men inte alls i den utsträckningen som min släkt. Här tänkte vi försöka mötas lite halvvägs, eller nja.. det blir nog jävligt mycket mat när jag tänker efter, men tur är väl det att man får välja själv vad och ur mycket man smäller i sig!
Och julklappsleken, ja den är lugn i min släkt... man slår sin tärning, stressar inte direkt, pratar lite emellan... Det är här den verkliga krocken kommer... Isaks familjs julklappslek är ingen lek. Haha, ja, den är dödsallvarlig. Slår man inte tärningen med än gång, ja då jävlar.. Det skriks, hojtas och julklapparna gör i princip märken i bordet så mycket far dom fram och tillbaks... 
Så det kan bli spännande, funderar på att dela upp leken i två grupper. En döseriös och en lugn. Får se
 
Men det ska bli så fantastiskt roligt att fira jul här. Vi ska ha världens långbord, köksön får agera buffebord, julgranen ska va så jävla vacker och jag ska försöka att inte stressa.
 
Japp, det kommer att bli en jävligt bra jul 
 
Här kommer några gamla julbilder
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0