13 dagar

Saknar saknar saknar dig.
 
Om 13 dagar skulle du varit här, om allt gått som det skulle
om 13 dagar skulle du legat i vår famn, om allt gått som det skulle
om 13 dagar skulle jag sett dig för först gången
hållt dig för första gången
kysst dig för första gången
hört ditt skrik för första gången
Om 13 dagar skulle vi fått reda på att du var en liten Lilja
om 13 dagar skulle vi varit lyckliga, stolta och kärleksfyllda
om 13 dagar skulle vi fått vårt första barn, om allt gått som det skulle.
 
Om 13 dagar kommer jag känna mig tom
hjälplös
jag kommer känna saknad
vrede
ilska
sorg
Jag kommer vara ledsen
tårarna kommer rinna
 
Om några dagar kanske jag för första gånger besöker en av dina platser här på jorden, din minneslund.
Dom andra platserna har vi med oss hela tiden, hjärtat, hjärnan, själen. 
 
Jag saknar dig. Lilla, lilla du. Vad mitt hjärta slår för dig. 
 
Upp och ner hela tiden, bergochdalbana. Men hela tiden saknad, föralltid ett hål i mitt hjärta. 
 
Om 13 dagar skulle du va här, på riktigt. Men det kommer du inte vara, hur mycket jag än vill och önskar. Hur mycket jag än drömmer, så blir drömmen aldrig verklighet. 
 
Fan
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0