Familjen

Igår var en jobbig dag. Tungt. Tårarna rann på både mig och Isak. Klump i halsen. Ont i hjärtat. 

Tror jag sov mest hela dagen. Natten också konstigt nog. När jag sov på sjukhuset vaknade jag mitt i natten. Hade ångest, panik. Ringde på läkaren. Hon gav mig lugnande. Det var som ett stort traktordäck låg på mig, kände mig så tung. Tungt att andas. Fick med mig några såna tabletter hem. Känns skönt att ha dom ifall det skulle bli så igen. 

Igår kväll kom Isaks familj. Kändes skönt att träffa dom. Finaste, finaste familjen. Vet inte vad vi skulle göra utan alla. 

Idag kom mamma och åt frukost. Blommor i ena handen och frukostbröd i andra. Finaste, finaste mamma. Vi pratade om allt mellan himmel och jord. Även om allt som hänt, upplevelsen runt förlossningen.  Vi kunde prata om det, både jag och Isak,  utan att tårarna kom. Jag tror det är för att vi vet innerst inne att vår vackraste lilla ängel Lilja nu är på en finare plats. Vi vet att vi valde rätt beslut, även om det var det tyngsta beslutet någonsin. 

Imorgon kommer pappa. Finaste, finaste pappa. 

Jag älskar våra familjer från botten av mitt hjärta. Med er så blir vi ännu starkare. Ni är mitt allt.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0