Ge oss sol

Igår fick jag prata med min barnmorska. Hon visste ingenting om vad som hade hänt oss. Vilket system....
 
Hoppades få svar på frågor, men hon var lika ovetandes som jag. Men hon bryr sig, uppriktigt.
Kändes dock som ett litet bakslag när hon läste vad läkaren hade skrivit om oss;
"Hjärtat på vänster sida i torax, alla fyra hjärtkamrar syns på bild. Ser ut som dåligt inflöde till hjärtat. Magsäcken under diafragman, ligger till höger, liten". 
Nej inte nog med att den ligger på fel sida, den är liten också... Detta sa inte vår läkare till oss. Kanske ville hon inte göra det värre än det redan var... Men jag tar hellre sanningen med än gång än att det kommer fram efteråt. 
 

Jag försöker tänka att man idag kan göra så mycket. Man kan till och med operera bebisen när den fortfarande ligger i magen. Jag bara hoppas på att det är något litet eller egentligen ingenting alls. Hoppet som sagt, farligt. Men om man slutar hoppas så slutar man leva. 
 
Människor runtomkring mig försöker lugna oss. Berättar historier om hur bra det har gått för någon de känner som har varit med om liknande händelser. Klart jag blir lugnare av berättelserna, men samtidigt så tänker jag att det kanske inte blir en solskenshistoria för oss. 
 
Jag älskar solskenshistorier. Snälla ge oss en



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0