tills vi ses igen

Min 4åriga systerdotter frågade mig häromdagen varför Pippis mamma är i himlen. Jag svarade att hon är i himlen för att hon är död. Då frågar hon om Pippis mamma träffar våran bebis. Ja, svarade jag.

Tänk vad små barn kan förstå. Tänk hur mycket dom tänker på livet och tänk vilka frågor man  kan få.

Jag blev alldeles varm i hjärtat när hon sa så. Kände att hon gav mig ett annat perspektiv. För visst tror jag att man kommer någonstans när man dör. Man kan ju inte bara försvinna. Själen finns kvar.

Nån gång kanske jag får träffa alla som inte finns i den här världen längre. Mormor, morfar, farfar. Julia. Markus. Och Lilja. 

Tills vi ses igen, ta hand om varandra.  
Tills vi ses igen, ska jag leva för er.
Tills vi ses igen
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0